2 veci, ktoré by ste mali vedieť skôr, než začnete jesť kolagénové doplnky

Vaše telo používa aminokyseliny na vytvorenie svalov, kostí, chrupaviek, kože, vlasov, spojivového tkaniva a veľa ďalších vecí. Existuje veľa rôznych typov aminokyselín, ale typ nachádzajúci sa v kolagéne je najrozšírenejším vo vašom tele vďaka úlohe, ktorú hrá pri vytváraní spojivového tkaniva a kože.
Ak si myslíte, že produkcia kolagénu vo vašom tele klesá s vekom a že je potrebný dostatok kolagénu pre silné kosti, kĺby a kožu, zdá sa, že pridávanie kolagénu do vašej stravy je dôležité. To je dôvod, prečo mnoho tvorcov doplnkov výživy začalo predávať kolagénové prášky a tabletky, ktoré sú vyrobené väčšinou z častí zvierat, zvyčajne z kostí alebo z kože kráv. Vegáni a vegetariáni, berte to na vedomie.
Tu je to, čo potrebujete vedieť, predtým než ich začleníte do svojho jedálnička.

pleť

1. Existujú rôzne typy kolagénu.
Existuje viac ako dvanásť typov kolagénu, z ktorých každý je zložený z rôznych peptidov alebo aminokyselín. Iné typy tvoria kožu a šľachy na rozdiel od chrupavky. Zisťovanie, ktoré môžu pomôcť vášmu zdraviu, sa ukázalo byť veľmi zložité. Vo väčšine prípadov, ak kupujete prášok kolagénový prášok, kupujete hydrolyzovaný kolagén typu I, ktorý bol extrahovaný zo živočíšnych koží alebo kostí. Hydrolyzovaný jednoducho znamená, že aminokyselinové reťazce boli rozdelené na menšie jednotky. Tento typ kolagénu sa stal neuveriteľne populárnym kvôli tomu, že ho môžete pridať do všetkého od horúcej kávy a polievok po studenú kuchyňu a ovocné šťavy.

zuby

2. Najkomplexnejší výskum kolagénových doplnkov sa zameriava na liečbu osteoporózy.
Vracajúc sa aspoň na začiatok deväťdesiatych rokov minulého storočia, štúdie spojili doplnenie kolagénu so zlepšením artritídy (rednutie kostí). V jednej štúdii z roku 2009 zaznamenali štyria z piatich pacientov trpiacich osteoporózou, ktorí užívali dennú dávku 40 mg nedenaturovaného kolagénu typu II (pochádza z chrupaviek sliepok), pokles bolesti v priemere o 26%. Takže z toho vyplýva, že kolagén typu II je účinnejší. Čo nie je jasné, je to, ako mohol kolagénový doplnok skutočne pomôcť ich kĺbom. Jednou možnosťou je, že namiesto toho, aby dodávali doplnky kolagén do tela, znižujú zápal, čo zlepšuje symptómy osteoporózy. Účinnosť kolagénu, pokiaľ ide o artritídu a bolesti kĺbov, je stále otázna, jeho účinnosť by sa mala ešte bližšie preskúmať.

2 veci, ktoré by ste mali vedieť skôr, než začnete jesť kolagénové doplnky
Ohodnoťte příspěvek