Zoznámte sa s reklamou 21. storočia


Spropagovať vlastný biznis, to, bohužiaľ, niečo stojí a neraz ide o beh na naozaj dlhé trate. Nájsť dobrú agentúru, šikovných a zodpovedných ľudí, to je niekedy dokonca i takmer nemožné. Keď sme pred touto úlohou stáli my, bolo to asi pred piatimi rokmi, uvažovali sme nad rôznymi spôsobmi reklamy. Televízna reklama bola nad náš rozpočet. Do úvahy prichádzali noviny a rozhlas, no v tomto prípade sme mali obavy, či reklama padne na úrodnú pôdu. Navyše to taktiež nebolo úplne najlacnejšie.    Muž v čiernom tričku sedí pri stole, píše na počítači, na ktorom sú rôzne farebné symboly
 
V jednej z agentúru, ktorú sme oslovili, nás vysmiali ako malé deti. Prečo chceme investovať do zastaralej reklamy, ktorá stojí veľa a funguje tak o polovicu menej ako v minulosti. Cesta, na ktorú nás nasmerovali, bola on-line reklama. Ako tento spôsob propagácie vyzerá? Veľmi jednoducho. Môžete využiť PPC reklamu alebo, aspoň podľa mňa, ešte lepší spôsob, a to PR články. Na rozdiel od krátkej reklamy, kde ľudia vidia len logo vašej firmy, maximálne nejakých pár slov či slogan, vám PR článkydávajú nesmierne veľa priestoru na predstavenie toho, čo predstaviť chcete. Cenovo sú omnoho dostupnejšie. My sme za jednu normostranu propagačného článku platili okolo dvadsiatich eur. Za následné umiestnenie na inom webe, sa ceny pohybovali od desať do tridsať eur, takže jeden PR článok nás vyšiel od nejakých tridsať do nejakých päťdesiat eur.   Počítač na pracovnom stole s fotografiami na obrazovke a ružové osvetlenie
 
 Zdá sa vám to veľa? Verte, že nie je. Keď sme sa informovali, koľko by nás stála jedna normostrana v novinách, cena sa pohybovala od sto eur vyššie, a to hovorím o tej najlacnejšej ponuke. V lokálnej televízii to bolo ešte zaujímavejšie. Tridsaťsekundový spot, podotýkam, že bez výroby, by nás vyšiel na nejakých päťsto eur za tri odvysielania. S výrobou to bolo okolo tisícky. PR články a on-line reklama ako taká, je teda nepochybne lacnejšou a hlavne efektívnejšou formou reklamy.